Aroma marketing

Połącz markę z zapachem

Aroma marketing to coś więcej niż przyjemny zapach unoszący się w powietrzu. Odpowiednio dobrany pozwoli wywołać pozytywne wrażenie u klientów marki. Dzięki temu klienci na długo zapamiętują Twoją markę i będą w stanie rozpoznać ją po odczuwanym zapachu.

Aroma marketing może być bardzo efektywny w otoczeniu, gdzie wykorzystywane są inne narzędzia marketingu sensorycznego, takie jak światło, dźwięk, luksusowe otoczenie.






Aroma marketing

Korzyści

Korzyści

Zadowolony klient, który rozpoznaje Twoją markę

Dobrze dobrany zapach sprawi, że klienci skojarzą Twoją markę z pozytywnymi emocjami i będą wobec niej lojalni.

Stosowanie aromatyzacji sprawi, że Twoja marka będzie rozpoznawalna, poprawi samopoczucie klientów i pracowników oraz wyróżni Cię na tle konkurencji.

Więcej o logotypie zapachowym Air Aroma

Nauka

Więcej niż tylko zapach

Zapach jest najbardziej wyrafinowanym zmysłem człowieka. Pamięć zapachowa jest dużo silniejsza niż pamięć powiązana z innymi zmysłami człowieka.

Zakłada się, że zapach wpływa na 75% wszystkich dziennych emocji generowanych przez człowieka. Ma to miejsce, gdyż receptory zapachowe są bezpośrednio połączone z obszarami mózgu odpowiedzialnymi za wspomnienia i emocje.

Zapachy mogą mieć korzystny wpływ na depresje, apatię, odporność na stres oraz mogą jeszcze bardziej wzmocnić pozytywne odczucia, takie jak szczęście, relaks, stymulacja.

Stephen Warrenburg (IFF) Gary E. Schwartz (Yale University)

Po rozpyleniu zapachu lawendy podczas przerw w pracy, stwierdzono zwiększenie efektywności pracowników.

Sakamoto, et al, 2006 Oxford Journals "Life Sciences & Medicine Chemical Senses"

75% emocji w ciągu dnia jest wywołanych poprzez zapach. Obok wzroku jest to najsilniejszy zmysł człowieka.

Martin Lindstrom "Brand Sense: Zbuduj silną markę poprzez dotyk, smak, zapach dziwięk oraz wygląd."